Monday, February 22, 2016

Ամփոփիչ աշխատանք ձևաբանությունից (1)

  1. Լրացրու բաց թողած տառերը՝ որտեղ հարկավոր է.
    միջoրեական, դողէրոցք, ամանորյա, թրըխկ, ակնդետ, ոսկևորել, գերեվարել, ժողովածուում, վայրկյան, փակցնել, ծեծկռտուք, հափշտակել, դեղձանիկ, ճրագալույց, փարչ, փայծաղ, սպանախ, ամբարձիչ, Մանվել։
  2. Վերականգնիր տրված բառերի հնչյունափոխված մասերը.
թռչնաբուծարան(թիռ, իչ+ուն+բույծ), ցուցափեղկ(ցույց), նկարագրություն(գիր), թերագնահատել(թերի, գին), մանկապատանեկան(մանուկ, պատանի), տղամարդկային(մարդիկ), ջրածնային(ջուր, ծին), ուղենշային(ուղի, նիշ), ուսուցչություն(ուս+ույց+իչ), գրչատուփ (գիր+իչ)։
  1. Եղած բառերից կազմիր հոմանիշների զույգեր, ընդգծիր շարքում հոմանիշ չունեցող բառերը.
    այրական-առնական, կանացիխափշիկքարանձավային, բարդ-խրթին, խարտյաշլեգենդ, խաբուսիկ-թվացյալ, ավանդազրույցասպնջական, վաղնջականթանկությունսղություն, ։
  2. Ընդգծիր համանուն չունեցող բառերը .
    կապեր, գնդեր, ստեր(ստել բայի ըղձականը և սուտ գոյականի հոգնակին համանուններ են), խոսեր, անձուկ, հանդերձ, կույս, կուռ, գառ, աղոտ։
  3. Տրված շարքից կազմիր հականիշների զույգեր. քանի՞ բառ հականիշ չունի։
    նզովք-օրհնություն, գոցբնավանձուկ, ճապաղ, վտիտ, փակ, պարպել, դատարկել, ընդարձակ-սեղմ,միշտ, նվաղ, ստերջ-բեղմնավոր, մարմնեղ, դյուրին-խրթին, ծանրաշարժ-փութկոտ, փոքրոգի, համր-խոսուն։
    6 բառ
  4. Գրիր տրված բառերի բացատրությունը.
    միամորիկ-մինուճար,
Քանքար-տաղանդ, շնորհք, պատմ. ոսկե կամ արծաթե մետաղադրամ
քենակալ-բաջանաղ, քենու ամուսին,
խափշիկ-հաբեշ, սևամորթ,
մախաղ-տոպրակ, պարկ,
մաքառել-պայքարել,
անտունի-ժողովրդական երգի տեսակ,
դրվատել-գովաբանել։
0.5
  1. Համապատասխանեցրու դարձվածքները տրված բացատրություններին.
    գլուխը լցնել-դրդել մի արարքի, թևերը փռել-պաշտպանել, աստծու կրակ-չարաճճի, արյունը ջուր դառնալ-խիստ վախենալ, առաջին ջութակ-գլխավոր դեմք
    խիստ վախենալ, չարաճճի, դրդել մի արարքի, գլխավոր դեմք, պաշտպանել։5
  2. Բառակազմական վերլուծության ենթարկիր տրված բառերը (օրինակ՝ միջնապատ-մեջ(արմատ)+ին(ածանց)+ա(հոդակապ)+պատ(արմատ))թրաշուշան=թուր(արմատ)+ա(հոդակապ)+շուշան դաշունահարված=դաշույն(արմատ)+ա(հոդակապ)+հար (արմատ)+ված (ածանց), պարագիծ=պար(նախածանց)+ա(հոդակապ)+գիծ(արմատ), շքերթ=շուք(արմատ)+երթ(արմատ), տնանկ=տուն(արմատ)+անկ(արմատ)։

  1. Նշիր տրված բառերի խոսքիմասային պատկանելությունը
    գարուն-գոյական, քառասնամյա-ածական, ընդվզում-գոյական, թվական-գոյական, համայն-դերանուն, վեցուկես-թվական, պարզ-ածական, հմայք-գոյական, այստեղ-դերանուն, իննսունիններորդ- թվական, աշխատանքային-ածական, իրենք-անձնական դերանուն, բարի-ածական, քանիերորդ-հարաբերական դերանուն, մի-անորոշ դերանուն
  2. Կազմիր տրված գոյականների հոգնակին.սրճեփ-սրճեփներ, գրաշար-գրաշարներ, ջրաչափ-ջրաչափներ, հացատուն-հացատներ, սպունգ-սպունգներ, որմնադիր-որմնադիրներ, դաշտամուկ-դաշտամկներ, շարասյուն-շարասյուներ, միլիոնատեր-միլիոնատերեր։
    5
  3. Որոշիր տրված բառերի հոլովումները.վանահայր-ո, սառցալեռ-ան, մականուն-ա ներքին, սեր-ո-այլաձև, անկյուն-ա, հանգիստ-այլաձև, աղջիկ-ա այլաձև, գիշեր-վա, օղի-ու, կալվածատեր-ոջ, Վահանենք-ց։
  4. Հոլովական սխալ ձևերն ուղղիր.
    կայսերի-կայսեր կամ կայսրի, դուստրի դստեր, Մանկան-Մանուկի, կաղինի- Կաղին-կաղինի, կաղՆԻ-կաղնու), հորեղբորոջ-հորեղբոր, պապու-պապի, վայրկյանվա-վայրկյանի։
  5. Ընդգծիր հոդ ունեցող բառերը, նշիր, թե որ հոդն է կիրառված
    1) Շնորհիր կրկին ողորմությունդ ստացական լքվածիս դիմորոշ անօգ…- 2) Հայրենիքիս ստացականջուրը-որոշիչ ամենաքաղցրն է։- ստացական
    3) Կարծես շատ է քիչ աշխարհիս ցուցական հողը որոշիչ,-
    Որ մարդիկ մեռնում ու հող են դառնում…
  6. Ընդգծիր որոշիչ հոդ ունեցող բառերը
    ծվեն, պարեն, աշտենհյուլեն, պատճեն, ոստրեն, քերծեն, ցորեն, գեհեն, երեն։
  7. Որտեղ գրության սխալ կա, ուղղիր
    քսաներեքերորդ, տասներկու, 60-րդ, 1-ին, X։
    5
  8. Ընդգծիր հոլովվող դերանունները
    դուք, սա, համայն, ամենքըինքըինչովմիմյանցդրանքայստեղայսպեսոչ մեկըոմնիրենք, յուրաքանչյուր ոք։
  9. Ուղղիր սխալները
    1)Բանախոսի դեմ ելույթ էին ունեցել երկու տեղացի նկարիչներ, ոմն արվեստագետ Ֆրանսիայից և այլք։
    2) Ոչ մեկը չփորձեց օգնել ինձ
    3) Ոչ ոքից այնքան չէր զգուշանում, որքան իր անձնական թիկնապահից։
    4)Չգիտեմ՝ որդ կարող է գլուխ հանել այդ խճճված գործից։
    5
  10. Դերանունների դիմաց գրիր դրանց տեսակը.
    ամեն, ողջ, յուրաքանչյուր, մյուս, սույն, ինչպիսի, միևնույն, որչափ, իրար, ոչ մի, ինչ-որ, ոմն, նույնպես։
    L
  11. Ո՞ր հատվածում հարաբերական դերանուն չկա.
    1) Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
    Գլխիվայր են ծառերն աճում։
    2) Էլ չեմ հավատում այդ ջինջ աչքերին
    Եվ խորունկ ձայնիդ նվագին քնքուշ,
    Որ հնչում էր միշտ այնքան մտերիմ։
    3) Չգիտեմ՝ այս տխուր աշխարհում
    Որն է լավ, որը՝ վատ։ Էստեղ հարցական դերանուն է, բայց նշանը չի դրվում, որովհետև երեկրորդական նախադասության կազմի մեջ է։
    4) Երնեկ նրան, ով իր գործով
    Կապրի հավերժ, անդադար։
  12. Ընդգծիր հոգնակի չունեցող դերանունները.
    սա, ովևէ, որտեղ, դու, ինչ, ով, յուրաքանչյուրը, ոչ ոք, ոմն, երբ, նա։
  13. 0.5
3

No comments:

Post a Comment